TITI - TATUAŻ Z MENTAWAI

Zapraszam na moje spotkanie, TITI - TATUAŻ Z MENTAWAI,  o tegorocznej wyprawie do plemion Mentawai. Spotkanie ilustrowane materiałem fotograficznym, video oraz obiektami, w tym kompletnym zestawem do tatuowania wykonanym przez szamana.


Czwartek, 26.01, godz,.18.00, Wstęp Wolny
Miejsce: Galeria Azjatycka Muzeum Azji i Pacyfiku, Freta ...5 (Nowe Miasto) Warszawa

„Mentawai to archipelag wysp leżących w odległości niespełna stu trzydziestu kilometrów od portu w Padang na Sumatrze. Administracyjnie należy on do prowincji Sumatra Zachodnia (Indonezja). Dla przemysłu turystycznego to przede wszystkim źródło najwspanialszych „spotów” surfingowych. Dla mnie natomiast to miejsce, gdzie czas się zatrzymał – jedno z ostatnich miejsc na ziemi , gdzie tradycja tatuowania jest wciąż praktykowana od 16 wieku.

Opowiem o swoim pobycie w wiosce Butui na wyspie Siberut. Spędziłem tam kilka dni, korzystając z gościny szamana Amana LaoLao i jego rodziny. Będzie więc o symbolice i znaczeniu tatuażu dla mieszkańców oraz o projekcie Mentawai Tattoo Revival. Prześledzimy proces powstawania tatuażu, zastanowimy się, czemu Aman Telepon woli maszynkę elektryczną, zobaczymy, jak powstają narzędzia do tatuowania, jakich roślin używa się , gdy nie ma Bepantenu oraz jak wygląda ceremonia z okazji zakończenia tatuowania i tradycyjne tańce. Oczywiście nie może zabraknąć też Amana ze studia Durga Tattoo w Jakarcie – wspaniałego kompana podróży i wspaniałego artysty, o którego kunszcie było mi dane przekonać się na własnej skórze…” Tomasz Madej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz